Boka flowshop 2018-12-03T12:58:42+00:00
Flowshop
Effektivisera era rutiner och flöden

Workshop

Boka en 3 timmars kostnadsfri workshop om hur ni skapar effektiva flöden- en Flowshop.

En Flowshop behöver du när har insett att det någonstans på företaget finns för många tråkiga, krångliga uppgifter som minskar medarbetarnas effektivitet, en sorts flaskhals. Då behövs en analys av nuläget och en plan för hur du skapar flow i organisationen!

Ta del av vår kunskap kring digitalisering och hantering av dokument, information och ärenden. Du får ett bra underlag för att fatta beslut om hur du ska gå vidare.

För små och medelstora bolag

Vi har ett koncept för små och medelstora bolag där vi har anpassat nivån. Det ska varken bli för krångligt men samtidigt tar vi upp alla delar som är kritiska för framgång.

Om du arbetar på ett stort bolag krävs en annan approach. Hör av dig till oss för en diskussion så hjälper vi dig.

Förberedelser

För att Flowshopen ska bli värdefull behöver ni förbereda er. Ta fram svar på följande frågor:

  • Vilken rutin utförs flest gånger under en månad?
  • Vilken rutin är mest kritisk för er lönsamhet?
  • Vilken rutin går oftast fel?
  • Vilken rutin uppfattar era anställda som mest tråkig, irriterande, ologisk eller på annat sätt negativ?
  • Vad är nuläget för ert bolag?
  • Vad vill ni uppnå med att skapa Flow?

Så här går det till

Var?
Vi kommer överens om vi skall komma till er eller ses hos oss på StoneBeach.

Hur långt tid tar det?
Flowshopen tar 3 timmar.

Vilka ska delta?
Deltagarna från er ska ha god insyn i ert administrativa arbete. Minst en person från er ledningsgrupp skall vara med. Ni kan vara upp till 4 personer.

Kommer ni sälja på oss?
Nej, det är inte ett regelrätt säljmöte. Vi hjälper er på vägen och hoppas naturligtvis att få göra ett projekt med er på sikt. Men säljet tar vi en annan gång.

Agenda

I Flowshopen så följer vi en agenda som vi vet ger en bra struktur och gör den så värdeskapade som möjligt.

  1. Presentation av oss och er
  2. Genomgång av ert nuläge och mål
  3. Anledningar till att det blir “fel”
  4. Hur ni prioriterar bland alla rutiner
  5. Genomgång och prioritering av rutiner
  6. Val av en rutin att jobba med
  7. Detaljgenomgång av rutin
  8. Uppsättning av basversion av flöde för rutinen
  9. Return on investment (ROI)
  10. Rekommenderad väg framåt
  11. Sammanfattning

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!