Flowshop
Effektivisera era rutiner och flöden

Workshop

Boka en 2 timmars kostnadsfri workshop om hur ni skapar effektiva flöden- en Flowshop.

En Flowshop behöver du när har insett att det någonstans på företaget finns för många tråkiga, krångliga uppgifter som minskar medarbetarnas effektivitet, en sorts flaskhals. Då behövs en analys av nuläget och en plan för hur du skapar flow i organisationen!

Ta del av vår kunskap kring digitalisering och hantering av dokument, information och ärenden. Du får ett bra underlag för att fatta beslut om hur du ska gå vidare. Oavsett om du är ett litet, medelstort eller stort bolag.

Det här går vi igenom:

  • Genomgång av ert nuläge och mål
  • Vanliga anledningar till att det blir “fel”
  • Genomgång och prioritering av rutiner
  • Val av en rutin att jobba med samt detaljgenomgång
  • Uppsättning av basversion av flöde för rutinen
  • Return on investment (ROI)
  • Rekommenderad väg framåt

Förberedelser

För att Flowshopen ska bli värdefull behöver ni förbereda er. Förberedelserna består av att ni tar fram svar på frågor som rör era rutiner. I samband med att vi bokar en workshop skickar vi dig ett underlag.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!

Vanliga frågor

Var?
Vi kommer överens om vi skall komma till er eller ses hos oss på StoneBeach.

Hur långt tid tar det?
Flowshopen tar 2 timmar.

Vilka ska delta?
Deltagarna från er ska ha god insyn i ert administrativa arbete. Minst en person från er ledningsgrupp skall vara med. Ni kan vara upp till 4 personer.

Kommer ni sälja på oss?
Nej, det är inte ett regelrätt säljmöte. Vi hjälper er på vägen och hoppas naturligtvis att få göra ett projekt med er på sikt. Men säljet tar vi en annan gång.